Coronamaatregelen: informatie over uw concertbezoek
De huidige Corona pandemie heeft de hele wereld tot stilstand gebracht. Maandenlang was er een volledige stilte in de concertzalen en kerken. Wij hebben deze onwerkelijke periode gebruikt om ons aan te passen aan de nieuwe ontstane situatie. Immers gaat uw gezondheid en dat van onze musici boven alles.
Vanuit de musici is alle steun voor de plannen van het komend seizoen en zij willen alle mogelijkheden die er zijn benutten om weer te kunnen doen wat ze het liefst doen: musiceren voor u als concertbezoeker. In plaats van volle zalen brengen we de concerten helemaal terug naar een veilige setting en stellen slechts 30% van de plaatsen beschikbaar. Op veilige afstand van elkaar en met alle ruimte om onbezorgd te genieten van een prachtig concert van The Bach Choir & Orchestra of the Netherlands.
Een unieke situatie zorgt voor creatieve oplossingen waarbij we niets inleveren op kwaliteit. Sterker nog, het was nog nooit eerder zo’n grote behoefte om muziek te maken en te beluisteren. Dat vraagt om een ultieme beleving. Laat u zich verrassen door de nieuwe opstelling op het podium waarbij de musici veel zichtbaarder zullen zijn. Het gevolg? Een transparante uitvoering door topmusici die met volledige overgave en groots plezier hun passie ten gehore brengen.
Wij vertrouwen er helemaal op dat wij op deze manier weer veilig concerten kunnen geven en we zien enorm uit naar uw komst. Heeft u nog vragen? Laat u het ons gerust weten en stuur een email aan service@beleefklassiek.nl
Hopelijk kunnen wij u snel in goede gezondheid verwelkomen tijdens een van onze schitterende concerten.
VRAGEN & ANTWOORDEN OVER UW BEZOEK:
Hoe kan ik kaarten kopen voor deze concerten?
Kaarten zijn te verkrijgen via de website van Beleef Klassiek. In de concertagenda ziet u welke concerten er de komende tijd op het programma staan.
De concerten zijn ongeplaceerd. Dit betekent dat het niet mogelijk is om zelf een stoel te kiezen, uw zitplaats zal ter plekke worden aangewezen door onze medewerkers. In Het Concertgebouw is er de mogelijk om uw voorkeur aan te geven voor Zaalplaats of Balkon- Podiumplaats. De rij en stoelnummer op uw ticket zijn niet geldig.
Blijven de concerten toegankelijk voor bezoekers met een beperking?
De concerten waarbij de coronamaatregelen van toepassing zijn, zijn gewoon toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Voor deze concerten koopt u een regulier ticket, op de dag van het concert wordt voor u een geschikte plaats in de zaal gezocht. Meld u wel voorafgaand aan het concert aan via de e-mail.
Is het dragen van een mondkapje verplicht?
Nee, het is niet verplicht om een mondkapje te dragen bij een bezoek aan een van de concerten.
Zijn er mondkapjes beschikbaar ter plaatse?
Nee, Beleef Klassiek verstrekt geen mondkapjes. Mocht u gebruik willen maken van een mondkapje, dan kunt u deze zelf meebrengen.
Hoe worden de concertlocaties schoongemaakt?
Naast de reguliere schoonmaak van het het gebouw volgt er een intensieve schoonmaak van contactoppervlakken, zoals deurknoppen, trapleuningen en liftknoppen. Na afloop van elk concert worden de armleuningen van alle stoelen gereinigd met desinfecterende schoonmaakmiddelen.
Zijn er meerdere ingangen om de bezoekers te spreiden?
Om de bezoekers te spreiden werkt Beleef Klassiek met meerdere ingangen. Hierover wordt u voorafgaand aan het concert geïnformeerd; hoe laat u bij welke entree aanwezig dient te zijn.
Vanaf welk moment zijn de deuren geopend?
Op de informatie die u gaat ontvangen voorafgaand aan het concert zal de tijd vermeld staan; om welke tijd u bij welke entree aanwezig dient te zijn.
Hoe wordt mijn kaartje gecontroleerd?
Bij de kaartcontrole wordt uw e-ticket op veilige wijze gecontroleerd. Onze suppoosten scannen uw kaart (uitgeprinte tickets hebben de voorkeur) van achter plexiglas schermen.
Kan mij de toegang tot het concert geweigerd worden?
Bij het kopen van een concertkaart gaan bezoekers, in aanvulling op de algemene bezoekersvoorwaarden, akkoord met onze hygiënemaatregelen en de maatregelen bij gezondheidsklachten. Volgens de RIVM-richtlijnen worden bezoekers geacht thuis te blijven bij gezondheidsklachten als neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest of verhoging. Onze medewerkers zullen bij de ingang een controlegesprek voeren met bezoekers om in te schatten of er gezondheidsrisico’s zijn. Als de gezondheid van een bezoeker naar inschatting van een medewerker op de dag van het concert een risico oplevert, zal toegang tot het gebouw geweigerd worden.
Wat als ik gezondheidsklachten heb op de dag van het concert?
Als u gezondheidsklachten hebt op de dag van het concert, dan kunt u tot 17.00 uur op de dag van het concert via de e-mail service@beleefklassiek.nl kosteloos de waarde van uw concertkaart omzetten naar een voucher voor later gebruik.
Is de garderobe geopend?
Nee, de garderobe is niet geopend. U kunt uw jas mee de zaal in nemen. Tassen groter dan A4-formaat mogen niet mee het gebouw in.
Kan ik iets drinken voorafgaande aan het concert?
In de kerklocaties is het niet mogelijk iets te drinken voorafgaand of in de pauze. In Het Concertgebouw is het mogelijk om iets te drinken. De looproute in het gebouw leidt u automatisch langs een van de bars in de foyers. Aan deze bars kunt u een drankje (met uitzondering van koffie en thee) krijgen. Onze barmedewerkers werken hier achter plexiglas schermen. Vervolgens neemt u uw drankje mee naar de zaal. Het is niet mogelijk om in de foyers zelf een drankje te drinken. Meestal is een drankje inbegrepen in de kaartprijs. Mocht u een drankje af moeten rekenen, dan kan dat in Het Concertgebouw alleen met PIN. In de zomer worden de drankjes geserveerd in plastic glazen.
Zijn de wc’s in het gebouw te gebruiken?
De wc's zijn alleen toegankelijk in gevallen van nood. Natuurlijk wordt van iedereen verwacht voldoende afstand te bewaren tot elkaar. Medewerkers zullen hier extra op letten. Handen kunnen gewassen worden met desinfecterende zeep en papieren wegwerphanddoekjes. Ook is er desinfecterend schoonmaakmiddel aanwezig om – indien gewenst – zelf de wc te kunnen reinigen.
Hoeveel mensen laten jullie toe in de zaal?
Per concertlocatie is bepaald hoeveel mensen er zijn toegestaan om een veilige afstand tot elkaar te behouden.
Hoe ziet de stoelopstelling in de zalen eruit?
U vindt in de zaal de vertrouwde rijen stoelen, waarbij we steeds om-en-om een rij stoelen hebben verwijderd. Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen bij elkaar zitten. Het is van belang dat bezoekers bij het betreden van de zaal de aanwijzingen van de medewerkers volgen.
Hoe vind ik mijn plaats in de zaal?
De concerten zijn niet geplaceerd. Bezoekers worden door de medewerkers ter plekke naar hun stoel gewezen op volgorde van binnenkomst. Het is van belang dat bezoekers bij het betreden van de zaal de aanwijzingen van de medewerkers volgen. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om alle bezoekers te begeleiden naar hun plaats en te zorgen voor een goede doorstroom.
Kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?
Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen bij elkaar zitten. Dit gaat op basis van vertrouwen. Beleef Klassiek kan niet controleren of bezoekers tot hetzelfde huishouden behoren.
Heeft het concert een pauze?
De concerten hebben geen pauze.
Kan ik tijdens het concert de zaal verlaten?
Het is mogelijk om tijdens het concert de zaal te verlaten. Helaas is het niet mogelijk om hierna weer in de zaal terug te keren.
Mag ik opstaan tijdens het slotapplaus?
We vragen onze bezoekers om tijdens het slotapplaus niet op te staan. Wij verzoeken u te blijven zitten totdat u op aanwijzing van onze medewerkers de zaal kunt verlaten.
Kan ik na het concert nog even napraten in de concertlocatie?
Wij verzoeken u na het concert te blijven zitten totdat u op aanwijzing van onze medewerkers de zaal kunt verlaten. U verlaat de zaal en het gebouw via een duidelijk aangegeven eenrichtingsroute. U dient het gebouw direct te verlaten, helaas is het niet mogelijk om nog even in het gebouw na te praten.
Ik heb opmerkingen/ideeën naar aanleiding van mijn bezoek aan een concert
Beleef Klassiek heeft, met ruim 100 concerten per jaar, ruime ervaring met het organiseren van concerten. Opmerkingen, verbeteringen en ideeën van onze bezoekers zijn van harte welkom. Deze kunt u mailen naar service@beleefklassiek.nl